Hallo lieve mensen - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Marijn naam - WaarBenJij.nu Hallo lieve mensen - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Marijn naam - WaarBenJij.nu

Hallo lieve mensen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marijn

23 Februari 2007 | Noorwegen, Lillehammer

Jullie zitten natuurlijk allemaal met smart te wachten op wat voor een spannende avonturen ik nu weer allemaal heb beleefd. Nou het was me allemaal wat hoor! Schenk nog wat te drinken in, pak wat te knabbelen, en ga der maar weer goed voor zitten….

Iemand had het fantastische idee om te gaan rugbyen in de sneeuw, meer dan een halve meter sneeuw wel te verstaan. Gelukkig was het niet zo heel erg koud, een aangenaam temperatuurtje van om en nabij de -10 graden celsius. Speciaal voor de gelegenheid besloot ik maar wat skikledij aan te schaffen (als het goed is worden de ski’s morgen aangeschaft). Omdat alles hier zo tyfusduur is ben ik voor de skikleding op zoek gegaan naar het goedkoopste van het goedkoopste. Wel nu, ik heb voor slechts 800 kroon (100 euro) een heel hip en modieus skipakje aan weten te schaffen. Het ding is afzichtelijk lelijk en de jas zelfs reflecterend, maar goed je moet toch wat. In me pakje verscheen ik op het speelveld (een omhoog lopend stukje land naast de weg). Hier werd iets gespeeld wat ergens wel wat weg had van rugby. Omdat het donker was kon je a. de bal niet zien en b. niet zien wie de tegen of medespelers waren. Maar goed een lekker potje rammen en beuken gaat er natuurlijk altijd wel in.

Na het intensieve potje sneeuwworstelen was het tijd voor de barbecue! Ik voelde me erg misleid door de uitnodiging van de barbecue want in feite stelde het niks meer voor dan je worstje aan een twijgje boven/in het vuur laten bungelen tot dat deze zwart was. Bas en ik hadden een hele tas vol hotdogs en broodjes meegenomen voor de gelegenheid. Maar nadat ik het schouwspel een tijdje bewonderd had, besloot ik mijn proviand te bewaren voor mijn eigen keuken. Ik ben dan wel een bikkel en heb in een ver verleden zelfs op scouting gezeten, maar dit ging me toch echt ff te ver. Ik bedoel ik heb wel vaker dingen genuttigd waar je kanker van kan krijgen, maar daarvan was het effect toch ook velen malen beter dan van het eten van een goedkoop en zwartgeblakerd worstje. Toen ik eenmaal thuis was had ik toch wel verdomde trek in een echte en goed bereidde hotdog! Maar goed toen was ik de tas dus vergeten en ging het hele feest niet door. Zo als jullie zullen begrijpen was ik genoodzaakt de dag af te sluiten met een broodje pindakaas…

Nu ik omringd ben door mensen uit andere landen en culturen leek het mij een goed moment om mijn pokerkwaliteiten eens te meten met andere en vreemde volkeren. Er werd een pokertoernooitje belegd alwaar ik het opnam tegen 1 Nederlander, 1 Zweed, 1 Amerikaan en wat Noren. Van televisie wist ik mij te herinneren dat Scandinaviërs bedreven zijn in het spelletje dus ik was op mijn hoede. Na een uurtje of 2 spelen was ik alleen nog over met de Zweed. Na een paar mooie moves stonden alle chips opeens aan mijn kant. 1e toernooitje gewonnen! Omdat het nog vroeg was, werd besloten nog een toernooitje te starten. Nadat de Zweed zowat al mijn fiches had veroverd kon ik nog maar weinig, nadat de 1 na laatste speler all-in tegen de Zweed verloor stond ik er wat slecht voor. Met een verhouding van 30/1200 had ik weinig kans van slagen meer. De Zweed vond het mooi en zat al te lachen omdat die wraak ging nemen voor het vorige toernooi. Nadat ik op wonderbaarlijke wijze al mijn fiches en daarna de zijne had terugverdient was het erg stil. Volgens mij ken ik weinig Zweden maar dit was zeker de stilste. De avond werd afgesloten en ik kon met 650 kroon (80 euro) meer naar huis, klinkt leuk maar 2 biertjes hier en het is op.

Na een paar jaar van lobbyen is het Noorwegen gelukt om de WRC naar Noorwegen te halen, de “Rally Norway”. In Lillehammer was zelfs de finish van een deel van het parcours. Met een jongen van mijn verdieping en een andere jongen uit het gebouw ben ik naar die rally geweest. Ik ben niet zo’n autosportfanaat, dus dit was mijn rallyontmaagding. We moesten er vroeg heen want we wilden natuurlijk wel vooraan staan. Nou toen wij daar om 11 uur aan kwamen waren we een van de eersten. Uiteindelijk zijn we ergens gaan zitten en toen we weer gingen staan waren we alsnog niet de voorsten. Toen de race om ongeveer half 2 langskwam stond er uiteraard ook nog niemand achter ons. Ik moet eerlijk zeggen dat de rally me enigszins teleurstelde. We stonden bij een soort schans van sneeuw waar de auto’s enorme sprongen zouden moeten maken. Doordat de schans verkeerd was geconstrueerd en door het slechte weer (veel sneeuw) waren de sprongetjes wat lafjes. Uiteindelijk zijn we wat verder door gelopen en door kon je nog wat auto’s uit de bocht zien glijden en slippen in de sneeuw. Op zich wel geinig.

Veel mooier vond ik het eigenlijk om te zien hoe het Noorse volk zich gedroeg tijdens een dergelijk evenement. Het kan die lui echt geen ruk schelen of dat het koud is of niet. Er werden met scheppen bankjes van sneeuw gemaakt en omdat iedereen vroeg was werden er hier en daar wat instant barbecuetjes aangestoken. Hele families zaten lekker te genieten van meegebrachte en ter plekke gebakken worstjes (het zag er in ieder geval beter uit als die zwarte gevallen bij ons). Natuurlijk had ook iedereen een borreltje bij zich om lekker warm te blijven. De plek waar de auto’s voorbij kwamen was precies in het ronde gedeelte beneden aan de Olympische skijump. Voor de gelegenheid werd zelfs het Olympische vuur nog even aangestoken, ik vraag me af wat het Olympisch comité daar van vind, maar goed het was wel mooi.

Nou tot de volgende keer maar weer......

  • 23 Februari 2007 - 18:30

    Hein:

    ja humor allemaal, maar welke idioot gaat er nu bbq-en met min tien? Echt niet gezond. :-)

    laterz

  • 24 Februari 2007 - 16:57

    Winnie:

    haha gelukkig is alles wat jij doet wel gezond he hein...:p
    maar lijkt me inderdaad wel een aparte ervaring bbqen met -10

  • 24 Februari 2007 - 19:00

    Jonneke:

    Weer een erg spannend verhaal. Lijkt me ook heel lekker van die zwarte worstjes en volgens mij het enig juiste om te doen, bbqen met -10. Het zou gekker zijn als ze zouden gaan zwemmen.
    Groeten

  • 25 Februari 2007 - 00:31

    Eline:

    Haha Marijn wat schrijf je dat toch goed! Ik kan me nog steeds niet echt voorstellen wat sneeuw en kou is. Bij mij bbqen ze ook overal, maar dan met 30 graden! Wat een sprookjes achtige foto's, ziet er vet mooi uit. Ik werk nog steeds op de manege en ik doe nu ook de beach rides met toeristen. Ik maak wel lange dagen, maar k heb t erg naar me zin. Zo te horen jij ook! En dat is goed, geniet er van! Tot gauw, Kus!!! Lien xx

  • 25 Februari 2007 - 23:07

    Oma Sjaan:

    Hoi Marijn, wat een spannende verhalen. Je maakt in een korte tijd heel wat mee. Kom je nog terug? Groetjes Oma Sjaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Lillehammer

Mijn eerste reis

Jaja, vriendjes, vriendinnetjes, familie en ander gespuis,
Op deze site zal ik een verslag bijhouden van mijn tripje naar het koude noorden. Het zal voornamelijk gaan over sneeuw, kou, onzin en nog meer sneeuw. Maar wellicht zal ik ook ergens in dat halve jaar een leerzame ervaring op doen, wie weet… Het is nu vrijdagochtend en morgenochtend zal ik vertrekken. Ik zal samen met Dhr. B. Leijder Havenstroom, wie mij zal vergezellen tijdens mijn reis, op zaterdagochtend vertrekken. Wij zullen dan in mijn schitterende bolide in 1 ruk doorrijden naar Kopenhagen. Hier zullen wij bij een vriendin van Bas blijven slapen. De volgende dag nemen wij de boot naar Oslo, we slapen op de boot. Op maandagochtend komen wij aan in Oslo, en ’s middags zullen wij arriveren in Lillehammer. Zo als gezegd zal ik jullie op deze site op de hoogte houden van mijn avonturen, hier en daar zal ik het wat aandikken en zo nu en dan zal ik gewoon complete onzin uitkramen. Naja gewoon zoals jullie me kennen dus. Uiteraard zal ik ook verslag uit brengen van de onvermijdelijke twisten met Dhr. B. Leijder Havenstroom die zullen waarschijnlijk variëren van kleine scheldkanonnades tot ordinaire knokpartijen. Dit alles om het voor jullie interessant te houden.

Nou ik ga nu de laatste voorbereidingen treffen, tot later...

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2007

Bijna voorbij.

11 Mei 2007

Hallo iedereen

27 Maart 2007

There was a good atmosphere....

23 Februari 2007

Hallo lieve mensen

08 Februari 2007

Heel veel sneeuw,
Marijn

Jaja, vriendjes, vriendinnetjes, familie en ander gespuis, Op deze site zal ik een verslag bijhouden van mijn tripje naar het koude noorden. Het zal voornamelijk gaan over sneeuw, kou, onzin en nog meer sneeuw. Maar wellicht zal ik ook ergens in dat halve jaar een leerzame ervaring op doen, wie weet… Het is nu vrijdagochtend en morgenochtend zal ik vertrekken. Ik zal samen met Dhr. B. Leijder Havenstroom, wie mij zal vergezellen tijdens mijn reis, op zaterdagochtend vertrekken. Wij zullen dan in mijn schitterende bolide in 1 ruk doorrijden naar Kopenhagen. Hier zullen wij bij een vriendin van Bas blijven slapen. De volgende dag nemen wij de boot naar Oslo, we slapen op de boot. Op maandagochtend komen wij aan in Oslo, en ’s middags zullen wij arriveren in Lillehammer. Zo als gezegd zal ik jullie op deze site op de hoogte houden van mijn avonturen, hier en daar zal ik het wat aandikken en zo nu en dan zal ik gewoon complete onzin uitkramen. Naja gewoon zoals jullie me kennen dus. Uiteraard zal ik ook verslag uit brengen van de onvermijdelijke twisten met Dhr. B. Leijder Havenstroom die zullen waarschijnlijk variëren van kleine scheldkanonnades tot ordinaire knokpartijen. Dit alles om het voor jullie interessant te houden. Nou ik ga nu de laatste voorbereidingen treffen, tot later...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 4305

Voorgaande reizen:

03 Februari 2007 - 05 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: