Brrrr…. - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Marijn naam - WaarBenJij.nu Brrrr…. - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Marijn naam - WaarBenJij.nu

Brrrr….

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marijn

06 Februari 2007 | Noorwegen, Lillehammer

Jaja beste mensen, ik ben nu echt in Lillehammer. En voor alle mensen die er weddenschappen over hebben gemaakt (dat schijnt tegenwoordig allemaal maar te kunnen), ja er ligt hier sneeuw en niet zo’n beetje ook, het is hier ook stervenskoud. Maar goed laat ik maar bij het begin beginnen.

Zaterdagochtend reden we weg vanaf Bas zijn huis, als eerste reed ik de verkeerde kant op uit zijn straat, en om de hoek stonden we meteen stil omdat onze Navman (de stoerdere versie van Tom Tom) nog een beetje aan ons moest wennen. Nadat al Bas zijn vrienden lachend waren langs gereden lukte het ons om onze weg te vervolgen. Na een stroef begin reden we heel vlot en zonder te stoppen door naar de pond die ons naar Denemarken bracht, vandaar reden we in ongeveer 2 uurtjes door naar Kopenhagen.

In Kopenhagen konden we bij een vriendin van Bas blijven slapen. We werden daar gezellig ontvangen door een groep van zo’n 10 internationale studenten. We aten met zijn allen en zouden daarna in Kopenhagen uitgaan. De internationale studenten hadden daar allemaal een kamer op dezelfde gang van de studentenflat. Er waren nog een aantal kamers leeg van studenten die nog moesten komen, hiervan werden zorgvuldig de sleutels en matrassen bijgehouden zodat logees een lekkere slaapplek hadden. Dit was natuurlijk geheel tegen de regels maar wel super relaxt. We zouden daar dus gewoon een eigen kamer en badkamer hebben. Dit was gewoon te mooi om waar te zijn maar het was wel zo! Althans tot dat ik per ongeluk de kamerdeur achter me dicht deed, de kamer waar alle sleutels lagen. Dit betekende niet alleen geen chille slaapplek voor mij en Bas maar ook dat de 3 Franse meisjes op zoek konden naar een nieuwe slaapplek. Irritaties alom, maar ja lekker belangrijk. Die meisjes waren toch irritant dus niemand zat er eigenlijk mee.

Toen we uitgingen in Kopenhagen was het in het begin niet heel boeiend, met dat groepje zijn we bij wat tentjes geweest niet erg bijzonder. Iedereen ging best vroeg naar huis en uiteindelijk waren alleen ik, Bas en Suzan er nog, we besloten nog 1 biertje te drinken en daarna maar naar huis te gaan zodat we de volgende dag nog konden sightseeingen. We belanden in een hele dubieuze Ierse pub, zo 1 met een live coverbandje, mollige dames die op de bar dansen, en heel veel bier. Je kent ze wel, heel gezellig, uiteindelijk bleek het zo gezellig te zijn dat we daar tot half 5 ’s ochtends zijn gebleven.

Na een gare nacht op de grond (het had zo mooi kunnen zijn), gingen we ’s middags nog een kijkje in Kopenhagen nemen, leuke stad. ’s Middags namen we de boot naar Oslo. Ik ben maar vroeg gaan pitten want me hoofd voelde zich nog steeds niet erg jovol. ’s Ochtends werd ik vroeg wakker en ben toen het dek op gegaan. Toen ik buiten kwam keek ik in het rond en op dat moment was ik echt intens gelukkig. Tussen de eilandjes en bergen vol sneeuw vaarden we Olso in, het zag er echt mooi uit. Klinkt een beetje gay allemaal maar het was echt mooi om te zien. Na nog een paar uur rijden kwamen we aan in Lillehammer waar we meteen naar de school zijn gereden. Daar ging een meisje met ons mee om ons naar onze appartementen te brengen. Om bij die appartementen te komen moesten we een heuvel op waarvan de weg louter bestond uit sneeuw en ijs, noch ik noch Bas kreeg de auto omhoog. Het lokale meisje moest nu mijn auto omhoog rijen, dit was natuurlijk een totale vernedering!

’s Middags ben ik even Lillehammer in gegaan wat een leuk stadje is, na het eten zijn we met alle internationale studenten een film gaan kijken bij een Noorse student. Was best gezellig.

  • 06 Februari 2007 - 20:01

    Jozefien:

    Hey marijn! goed bezig, heb erg gelachen om je verhalen. geniet ervan! groetjes

  • 06 Februari 2007 - 20:39

    Jonneke:

    Marijn, een ontroerend verhaal, vooral van die sleutels. Is toch helemaal niks voor jou. En dat vrouwen beter kunnen rijden dan mannen...........dat wist je toch al? We hebben gisteren het filmpje van Winnie, Eva en Juri gezien. Dus je had je al voor kunnen bereiden op de kou.
    Ben benieuwd naar je volgende aflevering. En foto's.

  • 06 Februari 2007 - 20:53

    Fabertje:

    vette shit dus daarzo!!!leuk berichtje heb gelachen van die kamer met sleutels.....veel plezier en hoor wel weer van je ....mazzelssssss

  • 06 Februari 2007 - 21:36

    Annie:

    Hey!
    Nou ik weet niet, maar het klinkt alsof ik het een stuk beter voor mekaar heb hier op me carribische eilandje. Maar ik wens je heel veel plezier en jou kennende komt dat helemaal goed. Hoor alle avonturen wel weer.

    Groetjes,
    Annemarie

  • 06 Februari 2007 - 23:05

    Hein:

    Na klinkt goed, is iig weer wat anders dan al die zonnige verhalen...

    laterz

  • 07 Februari 2007 - 09:43

    Gerrit & Kim:

    Moggu kale marijn, mooie woorden man je laat mij nu ook erg twijfelen of ik wel terug wil naar amerika of dat ik toch maar in jouw voetsporen zal gaan treden. Spreek je laters adios. en oja groete kim

  • 07 Februari 2007 - 15:53

    Kimmetje...:

    Hey marijn! Begin je al te wennen aan de kou.. brrr hiero is 't ook wel koud maar denk niet zo koud als bij jouw. Mooie foto's hoor! Lijkt me cker geinig ook zelf ook is mee te maken!
    (K) Kimmetje

  • 07 Februari 2007 - 17:11

    Tom :

    Ey Marijn!
    Vette foto's ouwe! Kheb ook egt zin om weer de wijde wereld in te trekken, hier in NL (lees: Zwanenburg) valt echt niks te beleven :(
    Doe voorzichtig (dus geen dingen die ik wel zou doen)

    Mzl

  • 07 Februari 2007 - 21:11

    Fenna:

    Dag mijn lieve noorman,

    de kou begint hier nu ook te komen. Ze voorspellen voor morgen veel sneeuwval en waarschuwen niet de weg op te gaan. Het wordt hier dus gewoon hetzelfde als in Noorwegen dus kom maar weer terug. Ik zal dan wel af en toe wat noors brabbellen. Geen verschil toch?

    Dikke kus


  • 12 Maart 2007 - 16:55

    Sjaan:

    EMet die sleutels had je ook jezelf te pakken. Groetjes van Opaama Paul en Sjaan spannend verhaal Marijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Lillehammer

Mijn eerste reis

Jaja, vriendjes, vriendinnetjes, familie en ander gespuis,
Op deze site zal ik een verslag bijhouden van mijn tripje naar het koude noorden. Het zal voornamelijk gaan over sneeuw, kou, onzin en nog meer sneeuw. Maar wellicht zal ik ook ergens in dat halve jaar een leerzame ervaring op doen, wie weet… Het is nu vrijdagochtend en morgenochtend zal ik vertrekken. Ik zal samen met Dhr. B. Leijder Havenstroom, wie mij zal vergezellen tijdens mijn reis, op zaterdagochtend vertrekken. Wij zullen dan in mijn schitterende bolide in 1 ruk doorrijden naar Kopenhagen. Hier zullen wij bij een vriendin van Bas blijven slapen. De volgende dag nemen wij de boot naar Oslo, we slapen op de boot. Op maandagochtend komen wij aan in Oslo, en ’s middags zullen wij arriveren in Lillehammer. Zo als gezegd zal ik jullie op deze site op de hoogte houden van mijn avonturen, hier en daar zal ik het wat aandikken en zo nu en dan zal ik gewoon complete onzin uitkramen. Naja gewoon zoals jullie me kennen dus. Uiteraard zal ik ook verslag uit brengen van de onvermijdelijke twisten met Dhr. B. Leijder Havenstroom die zullen waarschijnlijk variëren van kleine scheldkanonnades tot ordinaire knokpartijen. Dit alles om het voor jullie interessant te houden.

Nou ik ga nu de laatste voorbereidingen treffen, tot later...

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2007

Bijna voorbij.

11 Mei 2007

Hallo iedereen

27 Maart 2007

There was a good atmosphere....

23 Februari 2007

Hallo lieve mensen

08 Februari 2007

Heel veel sneeuw,
Marijn

Jaja, vriendjes, vriendinnetjes, familie en ander gespuis, Op deze site zal ik een verslag bijhouden van mijn tripje naar het koude noorden. Het zal voornamelijk gaan over sneeuw, kou, onzin en nog meer sneeuw. Maar wellicht zal ik ook ergens in dat halve jaar een leerzame ervaring op doen, wie weet… Het is nu vrijdagochtend en morgenochtend zal ik vertrekken. Ik zal samen met Dhr. B. Leijder Havenstroom, wie mij zal vergezellen tijdens mijn reis, op zaterdagochtend vertrekken. Wij zullen dan in mijn schitterende bolide in 1 ruk doorrijden naar Kopenhagen. Hier zullen wij bij een vriendin van Bas blijven slapen. De volgende dag nemen wij de boot naar Oslo, we slapen op de boot. Op maandagochtend komen wij aan in Oslo, en ’s middags zullen wij arriveren in Lillehammer. Zo als gezegd zal ik jullie op deze site op de hoogte houden van mijn avonturen, hier en daar zal ik het wat aandikken en zo nu en dan zal ik gewoon complete onzin uitkramen. Naja gewoon zoals jullie me kennen dus. Uiteraard zal ik ook verslag uit brengen van de onvermijdelijke twisten met Dhr. B. Leijder Havenstroom die zullen waarschijnlijk variëren van kleine scheldkanonnades tot ordinaire knokpartijen. Dit alles om het voor jullie interessant te houden. Nou ik ga nu de laatste voorbereidingen treffen, tot later...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 4315

Voorgaande reizen:

03 Februari 2007 - 05 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: